FANDOM

Montgomery Scott.jpg

Scotty.

Montgomery „Scotty” Scott este un inginer scoţian, de pe planeta Pământ. A fost un bărbat uman şi ofiţer al Flotei Stelare în secolul al 23-lea.

Biografie Edit

Montgomery Scott s-a născut în anul 2222 pe Linlithgow, Scoţia (Pământul), de stare civilă necăsătorit. Numit cu familiaritate „Scotty”, Montgomery Scott a fost inginer şef pe prima navă USS Enterprise (NCC-1701), servind pe parcursul cariera sa în 11 nave distincte. Motoarele navei nu au secreţi pentru el, şi cu toate acestea deseori a utilizat una dintre principalele calităţile sale, improvizaţia, pentru a salva situaţia. Împreună cu profesionalismul său extrem, această capacitate de combinat cunoştinţe şi intuiţie i-a procurată faima „Muncitorul Miraculos”. În 2294, după aceea de 52 ani de carieră, s-a pensionat, dar în timpul călătoriei spre colonia Norpin, unde a mers să rămână liniştit restul zilelor sale, nava care îl a dusă s-a tamponată într-o sferă Dyson. Scotty, singurul supravieţuitor, a trecut 75 ani suspendat într-o buclă de transportor, până să o echipă a navei USS Enterprise (NCC-1701-D) îl a salvat în anul 2369. După aceea acestei aventură, Scotty a abandonată ideea de pensionare şi, la bordul unei navetă împrumutată de căpitanul Jean-Luc Picard, a revenit să călătorească prin galaxia.

Informaţii de fond Edit

Prima oară a fost interpretat de James Doohan în Star Trek: Seria originală. Personajul mai apare şi în seria Star Trek: Seria animată, în şapte filme de lung metraj Star Trek, în episodul Relics din Star Trek: Generaţia următoare şi în numeroase cărţi, benzi desenate şi jocuri video. Simon Pegg a interpretat rolul lui Montgomery Scott în filmul din 2009 Star Trek XI: Viitorul începe.

Galerie Edit

Also on FANDOM

Random Wiki