FANDOM

Maje Culluh.jpg

First Maje Jal Culluh, un bărbat Kazon.

Kazon (pronunţat /ˈkeɪzɒn/) este o rasă din Cuadrantul Delta. Kazon are o tehnologie inferioară Federaţiei Unite a Planetelor aşa cum există în secolul al XXIV-lea. USS Voyager (NCC-74656) realizează Primul Contact al Federaţiei cu rasa Kazon imediat după sosirea în Cuadrantul Delta.

Caracteristici Edit

Fizic, Kazonii formează o specie umanoidă, care are cel puţin două variante rasiale, cea mai frecventă rasă fiind cea care are pielea de culoarea cuprului, există şi o rasă minoritară cu pielea maro. Pe frunţile tuturor Kazonilor există crestături distinctive şi părul lor negru sau maro creşte în bucăţi mari în stilul Afros.

Societate Edit

Kazonii au fost făcuţi sclavi de către Trabe, o rasă mai avansată, până când Kazonii s-au unit şi s-au eliberat, le-au furat navele, tehnologie şi teritorii. După ce s-au unit ca să răstoarne tirania, ei s-au împărţit în diferite secte şi de atunci, au fost în conflict permanent. Fiecare conducător de sectă primeşte titlul de First Maje.

Societatea lor este uneori menţionată sub denumirea 'Kazon Collective', deşi acest lucru se întâmplă rar deoarece de cele mai multe ori sectele se luptă în mod constant între ele. Sectele principale sunt:

  • Halik
  • Ogla
  • Oglamar
  • Relora
  • Nistrim
  • Mostral
  • Hobii
  • Pommar
  • Sari

Voyager niciodată nu a întâlnit membrii din secta Sari.

Tehnologie Edit

Navele Kazoni sunt diverse: de la nave de luptă uriaşe (mai mare decât nava Federaţiei, clasa Jem'Hadar, Dominion şi decât navele Romulane din clasa D'Deridex a păsărilor de luptă) la mici navete. Tehnologia Kazonilor şi navele lor spaţiale au fost luate de la rasa Trabe. Deşi această tehnologie este primitivă în comparaţie cu cea de pe Voyager, numărul mare de nave şi numărul de arme (şi, prin urmare, puterea de foc) a celor mai mari nave le face o ameninţare gravă pentru o navă mică şi solitară a Federaţiei.

Kazonii nu cunosc tehnologia replicatorului, nici a teleportorului. În absenţa unui teleportor, ei au luat echipajul Voyager prin surprindere prin îmbarcarea pe navă prin intermediul unor docuri de încărcare.

Borg îi clasifică pe Kazoni ca fiind Specia 329 şi nu îi consideră vrednici de asimilare; inferioritatea tehnologică a speciei lor poate servi doar pentru distragerea atenţiei de la obiectivul Borg privind atingerea perfecţiunii.

În 2372, nava Voyager este capturată pentru scurt timp de Kazonii-Nistrim. Cu toate acestea, Tom Paris şi un număr de nave Talaxiene recuceresc nava. Kazonii abandonează Voyager şi nu vor mai avea niciodată de-a face cu ea. În 2374, Kes propulsează nava Voyager la 9.500 de ani-lumină distanţă de Cuadrantul Alfa, la o distanţă foarte mare de teritoriile locuite de Kazoni.

Specii din Calea Lactee
AndorieniBajoraniBetazoidiBorgiCardassieniDenobulaniDominionFerengiHirogeniKazonKlingonieniOcampaPolimorfiQRomulaniSulibaniTalaxianiTellariţiTrillUmani (Pământ)VulcanieniXindiMai multe specii…

Also on FANDOM

Random Wiki